Agrobiznes odnosi się do rolnictwa, ale termin ten, co dziwne, nie jest często używany w korelacji z rzeczywistymi gospodarstwami. Zamiast tego, agrobiznes najczęściej oznacza przedsiębiorstwo powiązane z rolnictwem, które dostarcza środków produkcji rolnej, takich jak maszyny i nasiona.

Agrobiznes jest również używany do opisywania przedsiębiorstw, które zajmują się marketingiem produktów rolnych, takich jak magazyny, hurtownie, przetwórcy, detaliści i inne. Używanie terminu "agrobiznes" przez krytyków korporacyjnego rolnictwa stworzyło wokół tego terminu aurę negatywności, kojarząc go z dużymi korporacjami i firmami produkującymi wątpliwe pod względem ekologicznym, nieekologiczne produkty, przy jednoczesnym zapewnieniu, że mniejsze, potencjalnie zrównoważone gospodarstwa rolne nie osiągną zysku.

Prawdziwa definicja agrobiznesu stanowi skrótowy sposób opisywania przedsiębiorstw związanych z rolnictwem.

Istnieje możliwość studiowania w agrobiznesie na różnych uczelniach wyższych w Stanach Zjednoczonych, od Cornell University w Itaca, N.Y. do Iowa State University. Stopnie naukowe koncentrują się na ekonomii zarządzania gospodarstwem rolnym i nauce o zarządzaniu rolnictwem.

Przykłady spółek Agribusiness Companies

Firma Deere & Company, która produkuje sprzęt John Deere, może być jednym z najbardziej znanych przykładów klasycznej firmy agrobiznesu.

Firma Deere & Company nie jest właścicielem gospodarstw rolnych ani nie produkuje produktów żywnościowych, ale prawie każdy rolnik jest właścicielem ciągnika, prasy do belowania lub innego elementu kwintesencji zielonego i złotego sprzętu rolniczego firmy John Deere.

Firma Monsanto, produkująca herbicyd Roundup (glifosat) i różne genetycznie zmodyfikowane nasiona Roundup Ready, jest kolejnym przykładem firmy zajmującej się rolnictwem. Inna firma, Dow AgroSciences LLC (spółka zależna należąca w całości do Dow Chemical Company), oprócz sprzedaży nasion produkuje również pestycydy, herbicydy i fungicydy.

The Archer Daniels Midland Company, czyli ADM, przetwarza nasiona oleiste, takie jak rzepak i soja, przetwarza kukurydzę na składniki takie jak syrop kukurydziany, dekstroza i skrobia oraz transportuje rośliny zarówno w kraju, jak i za granicą.

Termin "agrobiznes" zazwyczaj nie jest używany w odniesieniu do rzeczywistych gospodarstw rolnych, chociaż Smithfield Foods Inc., największy amerykański producent wieprzowiny, jest właścicielem i prowadzi swoje gospodarstwa. Smithfield jest własnością chińskiej firmy WH Group (dawniej Shuanghui International), która jest największym producentem wieprzowiny na świecie i największym producentem mięsa w Chinach.

Agribusiness Vs. Rolnictwo ekologiczne

W Stanach Zjednoczonych zwykle słyszy się określenie agrobiznesu, w przeciwieństwie do gospodarstw ekologicznych. Na przykład, wiele osób mówiących o komercyjnej działalności rolniczej na dużą skalę używa terminu agrobiznes, ale nie słyszy się go w odniesieniu do małych, ekologicznych gospodarstw rolnych.

Małe rodzinne gospodarstwa rolne, mniejsze firmy zajmujące się rolnictwem ekologicznym i rolnicy ekologiczni często czują, że muszą konkurować z gigantycznymi firmami agrobiznesu, jeśli chcą zdobyć miejsce na rynku rolnym. Wśród rodzinnych rolników panuje stałe poczucie, że są gatunkiem zagrożonym, ze względu na wkraczanie do gospodarstw agrobiznesu i korporacyjnych.

W małych gospodarstwach ekologicznych często stosuje się produkty agrobiznesu, takie jak ciągniki John Deere. Ponadto małe gospodarstwa ekologiczne niekoniecznie konkurują o ten sam rynek z większymi, korporacyjnymi gospodarstwami rolnymi. Na przykład klient, który woli kupować wieprzowinę wypasaną na pastwiskach, ponieważ jest ona produkowana w sposób humanitarny i ma wyższy poziom korzystnych składników odżywczych, raczej nie będzie postrzegał wieprzowiny produkowanej w sposób konwencjonalny, kupowanej w sklepie jako akceptowalnego substytutu.